Unreal Engine 4 komt ook naar Windows Phone en RT
Door: Switchboy op: 2014-04-09, 5463 views
Binnen Epic wordt gewerkt om de Unreal Engine 4 ook op de mobiele platformen van Microsoft werkend te krijgen. En hoewel Unreal Engine 3 die ondersteuning al wel bied, ligt de daadwerkelijke implementatie van UE4 op deze platformen nog ver in de toekomst.
De implementatie en support van iOS en Android hebben op dit moment de hoogste prioriteit aangezien deze beide platformen samen bijna de hele markt vertegenwoordigen. Maar Time Sweeney, mede-oprichter van Epic Games, geeft wel aan dat er ook hard gewerkt wordt aan ondersteuning van Windows RT en Windows Phone.
Zowel de UE3 als UE4 kunnen op een heel breed scala aan platformen worden ingezet. Zo bied UE4 inmiddels ondersteuning voor PC en alle next- en last-gen consoles, Android, iOS, Firefox, Occulus Rift, Linux en Steam OS. Hierdoor is het in theorie voor game developers veel makkelijker om crossplatform spellen uit te brengen. Doordat de engine al draait op het platform hoeft het porten van een game alleen maar te bestaan uit het optimaliseren. Zo bespaard de devoloper kosten. Want hij hoeft het spel niet een aantal keren vanaf de grond af aan op te bouwen.
Epic probeert tevens meer devolopers in haar kamp te krijgen door de kosten van een licentie drastisch te verlagen. De licentie kus nu namelijk nog maar 19 dollar per maand. Hierdoor is het door de abonnementsvorm van de licentie een stuk makkelijker voor beginnende gamestudio’s om met de engine aan de slag te gaan. Die hoeven nu niet in één keer duizenden dollars aan licentiekosten op te hoesten.
Volgende en vorige item:
The Crew: Ubisoft gaat voor de Full HD ervaring.
Titanfall heeft de port naar de 360 goed overleefd
0 reacties